כל עסק צריך ליצור לעצמו תדמית חיובית ככל האפשר. הוא חייב להיתפס על ידי קהל הלקוחות הקיימים או הפוטנציאליים כמקצועי בתחומו, להעביר אליהם את המסרים אותם הוא רוצה שיקבלו וגם להתבלט ביחס למתחרים הקיימים בתחומו. יש לא מעט דרכים לעשות את זה, אבל מעט מהן יעילות יותר מאשר הפקת סרט תדמית, המומלצת לכל עסק – בלי קשר לגודלו או לתחום הפעילות שלו. אז מהם היתרונות של סרטי התדמית עבור העסק הנתון?
יצירת אפקט רגשי
אם תשאלו אנשים מה גורם להם לבחור בנותן שירותים זה או אחר, סביר להניח שחלק ניכר מהם יתקשה להגדיר זאת. האמת היא שזה הגיוני, על רקע העובדה שאנחנו מבצעים רבות מההחלטות שלנו מתוך מניעים רגשיים. סרט התדמית יכול לסייע להשיג את המטרה הזו בדיוק. הוא מאפשר ליצור אפקט רגשי אצל קהל היעד. הצופים נחשפים לעסק ולרוב גם לאנשים שמאחוריו, לומדים להכיר אותם ויוצרים איתם את הקשר הראשוני הכל כך חשוב. הדינמיות של הסרטון יוצרת רושם שהעסק פעיל ועובד, תכונות שכל לקוח פוטנציאלי ישמח לייחס למי שעשוי להעניק לו את השירות.
הסרט יכול ליצור את האפקטים הרצויים הללו בשלל דרכים. המוזיקה, למשל, לא רק תהפוך את התוצר הסופי לכזה שנעים לצפות בו, אלא גם תסייע לקבע את הסרטון בזיכרונם של הצופים ולפתח אצלם רגשות חיוביות, דוגמת אהדה או אפילו קרבה לעסק. באופן כמעט אוטומטי, עסק שדואג לסרט תדמית ייתפס כמקצועי יותר, מאחר שהסרט מעיד על כך שהעסק רוצה שהתדמית שלו תהיה חיובית, ומעוניין גם להשקיע בכך. לעומת זאת, עסקים שאינם דואגים לסרט תדמית מקצועי עלולים להדליק אצל חלק מהלקוחות נורת אזהרה של ממש.
העברת מסרים ומידע
סרטי תדמית אינם רק פועלים בפן הרגשי, אלא יכולים וצריכים גם לשמש כשופר להעברת מידע לקהל הלקוחות הפוטנציאלי, למשקיעים או לכל גורם אחר. הסרטים יכולים ללמד את מי שצופה בהם על העסק: מתי הוא נוסד, מה השירותים אותם הוא מציע, מי קהל הלקוחות שלו, וכן הלאה. כאשר המידע מועבר בצורה ידידותית ומעניינת, יש סיכוי גדול שהוא ייחרט אצל מי שנחשף לסרט.
זאת ועוד, העובדה שנעשה כאן שילוב של מלל, של תמונה ולעיתים של כיתוב מסייע עוד יותר להעברת המידע הזה. מומלץ שלא להעמיס יותר מדי מידע, אבל בהחלט לספר קצת על העסק ועל מה שמאחוריו. סרט מוצלח הוא כזה שמספק מידע, יוצר תחושות חיוביות אבל גם משאיר מקום לסקרנות ורצון לקבל מידע נוסף על החברה, ובוודאי גם להשתמש בשירותים שלה.