לכל עסק יש אתר אינטרנט. זוהי לא סיסמה אלא עובדה עדכנית בעולם האינטרנט המודרני. יחד עם זאת, לא כל עסק משקיע את המאמץ הנדרש בקידום האתר שלו, ולא כל עסק שכן משקיע בכך אכן מבין את המשמעות של קידום אתרים ואת הפעולות הנדרשות לצורך קידום האתר. אחת התפישות השכיחות בתחום זה היא, שקידום האתר כרוך בכתיבת תוכן והעלאת מאמרים לאתר האינטרנט, ובכך בלבד. בפועל, קידום אתרי אינטרנט הוא תהליך שמתחיל באופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש, ותחום זה רחב הרבה יותר מהתוכן, ומתחיל בקוד התכנות של האתר.
להסביר למנוע החיפוש במה עוסק האתר
בסופו של דבר, כאשר בוחנים את המשמעות של קידום אתרים, המטרה של תהליך זה היא להבהיר למנוע החיפוש במה עוסק אותו אתר ועד כמה הוא עשוי להיות אטרקטיבי למשתמש הממוצע, שמחפש מוצרים או שירותים בתחום העיסוק של אותו עסק. היכולת של מנוע החיפוש להבין בצורה מיטבית את הנתונים הדרושים לו, תלויה מאוד במרכיבים מובנים כמו כותרות בעמוד, התמונות המוצגות בו, הסרטונים המוצגים בו וכמובן קטעי הטקסט המשולבים בו. קטעי הטקסט צריכים כמובן לעסוק בנושא הפעילות של העסק, אך גם בהיבט זה יש לבצע פעולות ייעודיות, שאותן יודע מנוע החיפוש לבחון ולנתח, וביניהן ביטויי חיפוש ועוגני קישורים יוצאים.
טיפול בקוד התכנות של האתר
מעבר לכך, תהליך הקידום כולל טיפול בקוד התכנות של האתר, בכותרות ובאופן בו הן מסומנות בקוד התכנות, בתגיות מטא, המספרות את הסיפור של האתר בכמה משפטים, בתיאורים הניתנים לתמונות המצורפות בכל עמוד ולסרטונים הפזורים בדפי האתר וכן הלאה. מנוע החיפוש שבוחן את דפי האתר, בוחן למעשה את כל המרכיבים הללו, מנסה להבין את טיב האתר והנושאים בהם הוא עוסק, ובסופו של דבר גם מדרג את האתר ביחס לאתרים אחרים אותם הוא בוחן. כתיבת תוכן היא אכן מרכיב חשוב ומרכזי באינטראקציה של האתר עם מנוע החיפוש, אך לחלוטין לא המרכיב היחידי.
לשכנע את מנוע החיפוש שמדובר באתר אטרקטיבי
עיקר האתגר בתהליך של קידום אתרים, הוא להוביל את מנוע החיפוש להבנה כי מדובר באתר אטרקטיבי שראוי לדירוג גבוה. כדי ליצור את ההבנה הזו אצל מנוע החיפוש, יש לנקוט בעוד שורה של פעולות כמו יצירת קישורים מאתרים מובילים ואיכותיים, קידום פעילות ברשתות חברתיות, יצירת טראפיק בהיקפים ראויים, משיכת משתמשים לאתר ושמירתם באתר לזמן הארוך ביותר וכדומה. כל אלה מטביעים את חותמם במערכות הניטור של האתר, ומשקפים את רמת השימושיות של האתר ואת רמת האטרקטיביות שלו בעיני המשתמש הממוצע, מה שמשפיע בסופו של דבר על הדירוג לו הוא יזכה ממנוע החיפוש. בהתאם לכך, את משימת הקידום בהחלט רצוי להוציא לגוף מקצועי, המתמחה בכך.