החברה הכי טובה שלך בשטח. נתקעת – היא תוציא אותך משם. חבר את הכננת לעוגן חזק ותפעיל אותה. העוגן צריך להיות חזק, משהו כמו סלע גדול מאד או גזע עץ. במקרה האחרון יש להיות קצת יותר חכמים, התחבר אל תחתית הגזע ולא אל אמצעו, כי הפעלת הכח על החלק הגבוה של העץ יכולה פשוט לשבור אותו. מספיקים 150 קילו של רכב נגרר כדי לשבור את העץ. מכל מקום, אחרי שחיברת את כננת לרכב לעוגן רציני, הרבה סבלנות, הרבה דיוק ואתה בחוץ.

כננת לרכב – חלוקת עומסים

הרכב המחלץ יהיה תמיד במצב של ניוטרל ולא במצב חניה. במצב סרק הכח ימשיך להיות אחיד והמנוע יעמוד בו, אבל במצב חניה הכח יצטבר על הנעילה של מצב החניה ושני הרכבים ימצאו עצמם תקועים. זה גם במקרה והרכב עם הכננת הוא הרכב המחלץ. יש להרחיק את כולם מן הכבל למרחק של 20 מטר וזה כולל את הכלב, החברים, הצופים וגם את הצלם. כננת לרכב היא מכונה מרתקת אבל מסוכנת לא פחות מכך. ועוד דבר חשוב, לא לנסות למשוך את החבל תוך כדי חילוץ, כי הכח של הכננת אינו בנוי לכך. כננת לרכב תפעל טוב אם הרכב המחלץ והנושא אותה יהיה נטוע במקומו. עיגון הרכב המחלץ יכול להתבצע באמצעות אבנים שנתחבות מתחת לגלגלים שלו.

כננת היא מכשיר להזזת משהו כבד באמצעות חבל שכרוך על מערכת גלגלי שיניים. ישנן כננות ידניות למשקלים של 15 קילו למשל ואז המשיכה היא ידנית, אבל כשמדברים על כננת לרכב, מדברים על משיכה של משקל כבד והמנוע שלה מופעל באמצעות חשמל. במנוע של הכננת יש מערכת של גלגלי שיניים אבל הם לא מעבירים את הכח מאחד לשני בטור אלא שכל גלגל שיניים מוקף בגלגלים אחרים. הדבר דומה למערכת השמש ולכן היא נקראת פלנטרית, כמו גיר פלנטרי ברכב. הכח נמשך מן הגלגל המרכזי החוצה והדבר יוצר שיווי משקל בתוך המנוע ויוצר כח רב העובר מן המערכת של הכננת המותאמת לרכב אל החבל. כמובן שמדובר בחבל פלדה חזק ועמיד.