בעולם ההייטק המתפתח תמידית, אין רגע של נחת: רעיונות, הברקות, פיתוחי יישומים, ומה שהיום-In מחר כבר עשוי להיות -Out – בקיצור, הכל משתנה בן רגע. זה תחום שלא עוצר ולו לשנייה, במיוחד כשמדובר באפליקציות מעשירות למובייל. כיום, תחום פיתוח האפליקציות למובייל נמנה עם התחומים החמים ביותר בהייטק. תעשיית פיתוח האפליקציות למובייל מניבה מיליארדי דולרים, עם פוטנציאל לרווח ללא תקרה.

הסמארטפון ובעליו

והרי, זה לא מפתיע; הפלאפון החכם אינו אלא מחשב קטן ודחוס, בעל יכולות מתקדמות כמו של המחשב השולחני, שלא עוזב אותנו ימים כלילות. כולנו שומרים מידע מגוון ואינטימי במכשירים החכמים שלנו: כמות ה-Data של תמונות, מסמכים, מוזיקה, התכתבויות, יישומים ועוד, עולה על כל דמיון, ואפילו בבית המשפט לא רואים גניבת סמארטפון בעין מקלה משום הקשר שבין אדם למכשירו. בדיוק בגלל זה, תחום ההייטק הנוגע למובייל נמנה עם התוססים והחשובים שבתחומי השוק כיום, ומתפרס לכל עבר.

דור ה-Y ואפליקציות מובייל

צעירים משתמשים יותר באפליקציות שלהם מאשר בגלישה באינטרנט (על פי מחקר של חברת comScore משנת 2012). חברת אורקל בדקה ומצאה שמילניאלז שלא נהנים משימוש באפליקציה, ישנו לרעה את יחסם כלפי החברה המשיקה אותה. ועם כמה שאפליקציות מובילות כמו פייסבוק, אינסטגרם, ווייז, אנגרי בירדז ועוד רבות וטובות – הן נחלתם של צעירים בעיקר, אפילו לשני דורות מעליהם יש נחמה באפליקציות של ברידג', הימורי ספורט ועוד. זאת מכיוון שאפליקציות המובייל מסוגלות לסחוף כל קהל יעד, ובלבד שיעשו את זה כמו שצריך.

תהליך פיתוח האפליקציה

כאשר צץ הרעיון לאפליקציה, יש לברר האם באמת מדובר במשהו שכדאי להשקיע בו. שכן מדובר במסע אמביציוזי ולפרקים קשה, שידרוש מכם למצוא תחילה חברה מפתחת שאתם סומכים עליה (מוכרת, מאוזכרת מבחינת התקשורת והבלוגים הרלוונטיים וכו'). החברה תסייע לכם לאפיין ולעצב תוכנית (Design & Planning), להוכיח היתכנות יחד (PoC), לייצר את האפליקציה ואז להשיק ולפרסם אותה. יש להבין את מורכבות רכיבי הקוד שבאפליקציה שלכם ולהתאים אליה את רמת וסוג המתכנתים שתגייסו. צוות מגוון ומיומן יאפשר לכם להימנע מכישלונות, ייתן פידבק אמיתי ויאפשר צמיחה בטוחה בהינתן הקשרים והיכולות של חבריו.

מאפיינים של מנצחים

כיצד ניתן לדעת שחברה לפיתוח אפליקציות מובייל שווה השקעה ותשומת לב, הן כמשקיעים והן כלקוחות? איך תוכלו – כסטארט-אפיסטים מתחילים – לקצור הישגים עם האפליקציה שלכם?

  • ניסיון בתחום – אם אין בצוות שלכם ידע מעמיק לגבי פיתוח של אפליקציות, אתם לא בקצב הנכון.
  • הבנת השוק – כל רגע מבוזבז בפיתוח אפליקציות הוא הפסד. מהרו ופתחו את הרעיון שלכם.
  • השקעה בלקוח – שירות לקוחות שיש להתגאות בו: זו צריכה להיות השאיפה שלכם כמפתחים מובילים.

לסיכום, אם עובדים באופן נכון, חכם ואסטרטגי בפיתוח ושיווק התוכנה שייצרתם למובייל – ישנו סיכוי לא קטן שתגיעו רחוק מאוד עם הגשמת החלום שלכם, ולרווח איכותני.